Festes del Carme 2012

SALUTACIÓ

Pot ser mos veim cada dia

amb família, amics i veinats

vivim sa vida fent via

sovint anam atropellats

Noltros no deim tots plegats

Can Flor no mos bastaria

pero mos agradaria

que qualque moment donat

vengueu a fer-mos costat

i visquem amb alegria

sa nostra festivitat

Neus Serra “raconera”

Després de tant i tant preparar, les festes de Pòrtol van volar!

Com cada any les festes del nostre poble ens han passat volant i ara que ja han acabat l’únic que ens queda és recordar els bons moments que hem passat durant els intensos nou dies i esperar que arribin les de l’any que ve.

Dir que enguany hem comptat amb una festera nova, na Cristina Coll i amb na Maria Sbert una col·laboradora que s’ha encarregat a sol i ombra del ‘xiringuito’ de les camisetes.

Enguany les festes van tenir un inici passat per aigua, tant els festeros com tota la gent que va venir al cercavila en sortírem ben banyats després de recórrer els carrers del poble armats amb mangueres i pistoles d’aigua mullant a tot aquell que es poses enmig i tot això a ritme dels tambors de KALEMBA PERCUSSIÓ. I per continuar amb la tradició vàrem oferir el típic palo amb sifó a l’ombra del ‘xiringuito’.

De cap vespre tot aquell que hi va anar va poder gaudir del magnífic concert de la Coral ‘Veus de Marratxí’ a l’esglèsia i després la plaça se’ns va quedar petita allotjant a quasi mil persones! Presentàrem les festes i els festerosamb la notícia que na Sílvia i en Miquel feia unes hores havien dut al món al que seria el seu primer fill i el nostro festero més petit en Josep! Després vàrem donar pas al pregoner d’enguany en Pep Suari, el concurs de playback i enguany com a novetat el Karaoke que va ser molt ben acollit per tots els assistents.

Un any més la volta cicloturística i la marató fotogràfica van encapçalar el matí del diumenge sense oblidar-nos del palo amb sifó. L’horabaixa tan joves com grans varen gaudir dels tornejos a la plaça i dels granissats i les cervesetes fresques que oferia el nostre servei de bar. També vàrem disfrutar de l’exposició de cotxes i motos antics o clàssics i de la volta pels carrers de Pòrtol. Per acabar el diumenge plaça plena i cartó en mà es gaudiren de les tradicionals quines a la fresca organitzades per la Confraria de la Mare de Déu del Carme.

Ben amunt que volaren els coets d’aigua fets pels nins i nines, taller que es complementà més tard amb la xerrada d’astronomia i l’observació d’astres al camp de futbol. Però com cada any no podia faltar el torneig de truc i parxís tota una competició amb multitud de parelles apuntades, tot un èxit! Finalment els portolans i portolanes pogueren gaudir del cinema a la fresca amb la pel·lícula LA BODA DE MI MEJOR AMIGA, enguany en HD i de les magnífiques aletes de pollastre que tingueren molt bona acollida!

El dimarts dia 10 va ser el torn de l’horabaixa infantil, com cada any a la plaça varen poder gaudir dels tallers, la festa infantil i la festa d’escuma, ho passarem genial! I al vespre tot i que la gran subhasta es va haver d’anul·lar ens vam divertir amb l’actuació de màgia.

El dimecres vam circular pel parc infantil de trànsit i es van viure moments de competició durant els partits Madrid-Barça duts a terme al camp de futbol. Finalment la plaça es tornà a omplir per gaudir de les quines a la fresca i com no dels nostres perritos, pepitos, pa amb olis, ‘munyanyes’ i enguany patates frites.

El dijous arribà carregat de tallers, fang, camisetes, estels…i el vespre tornàrem als anys 60 i 70 amb el guateque i la seva corresponent ambientació, tots poguérem gaudir de les cançons més conegudes d’aquells anys i de les divertides disfresses!

Arribant al divendres la nit començà amb FAVA PARADA i continuà amb PIRATES PIRATS i DJ ZIDANE, dins la plaça tot era diversió i bon ambient, en canvi els carrers del nostre poble, un any més, s’ompliren de joves, molts d’ells menors d’edat, duent a terme l’anomenat ‘botelló’, un fenomen que els darrers anys s’ha posat molt de moda. Gent irresponsable que no vengué a gaudir de les nostres festes sinó a fer brutor i causar molèsties i desperfectes.

Dissabte ben prest començà el torneig de vòlei platja i la volada d’estels. Més tard Pòrtol s’omplí de tambors i baquetes a mà de les distintes batucades que assistiren a la I trobada de les festes del Carme, també a la plaça de l’església es dugué a terme l’homenatge als nostres majors. Al vespre el bon ambient envaí la plaça i la gent ballà tot el vespre amb la música dels grups THE CLAPS, LA CANCIÓN DEL VERANO, THE PIKOS PARDOS i la sorpresa del vespre OSSIFAR RIVAIVAL.

Diumenge al camp municipal de Son Caulelles es jugà el primer campionat de futbol platja i més tard els nins i nines pogueren colcar amb els ponis i participar a les tradicionals corregudes de joies, cucanyes i carreres de cintes organitzades per l’AEG Soca-arrel. De cap vespre el poble pogué gaudir de la mostra de ball de bot a càrrec de les escoles; Terra Roja, Es Turó i Neus Sureda, i a continuació de la ballada amb els grups Terra Roja i Lluna Plena. També es varen entregar els trofeus als guanyadors dels distints actes.

Les festes acabaren dia 16 el dia de la nostra patrona la Mare de Déu del Carme per aquest motiu i retent-li homenatge es dugué a terme la processó del Carme pels carrers del poble i la missa solemne. El vespre hi hagué l’exhibició de ball esportiu i una estona abans dels coets es pogueren ballar els típics tangos, boleros, rumbes… Per acabar, els focs artificials ens despedien de les festes del Carme 2012 amb tota l’emoció i el sentiment que durant 9 dies va envair el poble i que ens va dur a compartir moments que com cada any no oblidarem.

En nom dels festeros agrair-vos la col·laboració, la massiva participació i dir-vos que si no fos per vosaltres les festes del Carme no tendrien cap sentit. Gràcies i fins l’any que ve!